Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

A venit timpul să-i spunem adio îndrăgitului automobil redacţional! Mercedes-Benz B-Class, la 356,500 km parcurşi, e scos la vânzare!

Atunci când l-am achiziţionat, în 2009, n-aveam habar că ne va fi atâta timp alături! Era prima noastră experienţă îndelungată cu un model Mercedes-Benz şi eram încântaţi de conceptul cu totul deosebit al acestei generaţii Mercedes-Benz B-Class W245, care, deşi se încadrează în dimensiuni foarte compacte ca lungime totală, are o distanţă dintre axe mai mare ca a unei Toyota Camry şi oferă un spaţiu interior comparabil cu modele cu vreo două segmente mai mari. L-am achiziţionat nou de la Mercedes-Benz Moldova în 2009, deşi maşina fusese fabricată în anul 2008.
Eram şi mai intrigaţi de faptul că acest B-Class era în motorizare B 170 NGT BlueEFFICIENCY, unde NGT înseamnă Natural Gas Technology, iar mai simplu spus – are propulsie atât pe bază de benzină, cât şi pe bază de gaz natural comprimat, sau metan, cum i se mai spune. Cinci rezervoare din fibră de carbon stochează gazul, iar rezervorul de benzină a rămas unul de volum standard – de 54 de litri. Cu gaz şi cu benzină, acest B-Class poate rula peste 1,000 km fără realimentare.
Şi, dacă la început ne întrebam oare cum va rezista un motor cu gaz natural comprimat gândit din uzină să ruleze pe ambele tipuri de combustibil, timpul ne-a arătat că a fost o alegere poate chiar mai bună decât orice motorizare diesel posibilă. Niciodată, dar niciodată în cei 356 mii kilometri parcurşi în 9 ani, motorul lui Mercedes-Benz B-Class nu ne-a făcut vreo problemă din cauza sistemului de gaz natural comprimat. Ba mai mult ca atât, recent am verificat compresia motorului la toţi cei patru cilindri – 210, 209, şi alţi doi cilindri a câte 211 bari. După 365 mii km parcurşi, compresia e practic identică în toţi cilindrii!
Şi toate astea se datorează unui fapt rar întâlnit pentru un automobil cu un asemenea parcurs: maşina a fost deservită tehnic exclusiv la service-urile oficiale Mercedes-Benz, iar toată istoria deservirilor o puteţi găsi în compartimentul special, dedicat B-Class-ului redacţional. Fireşte, în cei 356 mii km am avut cele mai diverse experienţe, iar maşina a fost exploatată cât se poate de intens, în unii ani parcurgând câte 40-50 mii km. Am avut şi adresări iniţiale pe garanţie, şi defecţiuni tehnice de după garanţie, dar toate aceste defecţiuni sau schimburi de piese consumabile au fost realizate în service-ul oficial Mercedes-Benz, chiar şi atunci când preţul unor piese şi lucrări părea iraţional de scump. Acum vreo jumătate de an, spre exemplu, am schimbat generatorul (alternatorul) vechi pe unul nou, original, comandat tot la service-ul oficial. Doi ani în urmă am avut şi unica intervenţie la cutia de viteze automată Autotronic a maşinii, atunci când am schimbat valve-block-ul cutiei, tot pe unul nou şi original. Maşina avea atunci un parcurs de 277 mii km, iar de atunci şi până astăzi a mai parcurs fără probleme încă aproape 80 mii km şi cu siguranţă mai poate parcurge mult înainte. Tocmai asta a şi fost rostul acestei maniere de deservire – să nu facem reparaţii improvizate, ci să o întreţinem tehnic ca la carte. Şi tocmai de asta şi astăzi, la un asemenea parcurs, acest B-Class încă-ţi mai sugerează că poate face faţă oricând unui drum lung.
De altfel, maşina redacţională s-a obişnuit demult cu drumurile lungi, atât cu navete interne pe traseele Moldovei, rezistând cu dârzenie pe drumuri de tot soiul, fără vreo problemă cronică la suspensie (intervenţii mai majore la suspensie se fac cam o dată la 100 mii km), cât şi cu călătorii lungi peste hotarele Moldovei. B-Class-ul ăsta a ajuns şi pe Coasta de Azur, prin Nisa şi Monaco, şi pe serpentinele elveţiene, pe autostrăzile de mare viteză din Germania sau pe drumurile montane din România. S-a împăcat şi cu aglomeraţia din Paris, şi cu pustieţăţile înceţoşate ale Davosului. Iar datorită propulsiei pe gaz natural comprimat, dacă mergeţi fără grabă mare, vreo 180 km de traseu îi puteţi face cu doar vreo 100 de lei plătiţi pe carburant.
Să nu-i credeţi pe cei care vă vor spune că în vreo 350 mii km maşina are stratul de vopsea absolut impecabil, mai ales în Moldova, şi că n-a fost vopsită niciodată nici o piesă de caroserie. Statistic vorbind e imposibil. Capota maşinii noastre, nevopsită niciodată, are pe ea semnele zecilor de pietricele mici, care au mai sărit pe parcursul distanţei de care s-a învrednicit. Doar că vopseaua a fost aplicată calitativ din uzină şi aceste urme n-au prea ajuns tocmai până la metal, cu mici excepţii.
Au mai existat câteva situaţii în care maşina a mai fost uşor acroşată în trafic sau în parcări la câte o bară de protecţie sau o aripă pe lateral, dar de fiecare dată a fost revopsită cu calitate la service-ul oficial Mercedes-Benz. O singură dată a fost vopsită la un alt service, de o calificare similară – la service-ul oficial al celor de la BMW Moldova. Însă B-Class-ul a fost ferit până acum de accidente serioase, care să-l afecteze cu adevărat. Toate blocurile optice sunt cele din uzină, faţă şi spate, până şi parbrizul e cel din uzină, deşi mai are şi el urmele câtorva petricele mai năbădăioase.
Are astăzi maşina defecte la 356 mii km parcurşi? Mai necesită mici reparaţii?

Da, fireşte, nu puteau să nu apară şi mici defecte între timp. Spre exemplu, la sistemul multimedia nu mai lucrează reproducerea CD-urilor, dar în epoca smartphone-urilor am considerat că nici nu mai e nevoie de el, iar muzica poate fi ascultată cu plăcere prin portul AUX-in, iar B-Class are un sistem audio cu un sunet foarte bun.
Interiorul e relativ bine păstrat, şi asta se poate vedea şi în imagini, dar există şi zone cu uzură. La volan, spre exemplu, după o curăţătorie chimică, butoanele şi-au pierdut stratul protector din folie de plastic de deasupra şi arată un pic inestetic. Pe anumite zone şi materialul textil de pe scaune e un pic mai şifonat, dar nu e nimic critic. După orice spălătorie calitativă, însă, există senzaţia unui automobil încă foarte proaspăt.
Există mici urme şi pe caroserie la exterior. Iar la motor se apropie termenul unei curăţări de injecţie şi a unei schimbări a blocurilor de distribuţie a impulsurilor electrice către bujii, piese ce costă vreo 4000 lei întreg setul.
Apropo, B-Class-ul are nevoie periodică, cam o dată la 100 mii, şi de schimbarea cablurilor electrice către bujii, iar acestea tocmai au fost schimbate vreo lună în urmă de noi. Şi se apropie uzura unei planetare interne. Iar aici cam sfârşeşte şirul posibilelor intervenţii tehnice pe care le-ar putea avea un viitor proprietar.
Pe toată durata de exploatare, motorul a folosit doar ulei original Mercedes-Benz şi, apropo, consumul de ulei este zero, niciodată n-a fost nevoie să suplinim nivelul de ulei între deservirile tehnice. Un schimb standard de ulei costă acum cam 1700-1800 lei la service-ul oficial Mercedes-Benz.
Vindem B-Class-ul redacţional: cât costă şi ce aşteptări ar trebui să aibă un eventual cumpărător?

Da, parcursul automobilului este mare, de tocmai 356,500 km, dar toţi aceşti kilometri au fost făcuţi de noi, şi toată istoria maşinii a fost în permanenţă relatată pe PiataAuto.md, an de an, cu toate experienţele, bune şi rele. Prin urmare, noi credem că e mult mai valoros să ştiţi parcursul real al acestui automobil, dar şi cât de bine a fost întreţinut el tehnic, decât să vă lăsaţi aburit de poveştile automobilelor cu parcurs mic, care au fost ţinute mai mult în garaj, de bunicuţe ce mergeau până la magazin, iar de cele mai multe ori, după acele poveşti se ascund maşini restaurate după accidente majore, cu cifre de parcurs date înapoi. Istoria acestui automobil a fost întotdeauna publică şi se păstrează şi în baza de date centralizată a celor de la Mercedes-Benz, prin urmare orice cumpărător o va putea verifica în totalitate.
Recunoaştem că o parte din meritul de a fi ajuns în stare tehnică bună la acest parcurs îi revine şi ritmului de exploatare al acestei maşini, cu distanţe mari parcurse, fără pauze lungi de staţionări în garaj. Poate de asta până şi acumulatorul maşinii n-a trebuit schimbat niciodată, iar motorul s-a autocurăţat întotdeauna până la pefecţiune. Iar dacă viitorul proprietar o va exploata intens, şi va avea grijă să o menţină într-o stare tehnică bună, are toate şansele să-i ducă povestea parcursului pentru încă 200-300 mii km înainte sau chiar mai mult. Da, uneori maşina va mai necesita câte o investiţie mai mare pentru unele componente care s-ar uza pentru prima dată în toată istoria ei, dar parcă cele mai mari componente posibile au fost deja schimbate de noi, aşa că n-ar trebui să existe alte investiţii mari mult timp înainte, sau dacă vor exista, vor fi puţine la număr. Şi apoi, dacă veţi lua în calcul preţul de achiziţie acum, faţă de un eventual preţ de revânzare peste 2-3 ani, costurile efective vor fi cu adevărat mici. Imaginaţi-vă că, atunci când era nouă, maşina asta costa în showroom peste 29 mii euro!
Iar astăzi suntem gata s-o vindem cu 8,000 euro dacă ar fi să-i facem noi micile intervenţii tehnice pe care le-am descris mai sus. Dacă vrea cineva să le facă desinestătător, o vindem şi cu 7,500 euro, sau poate chiar am mai negocia un pic, dacă viitorul cumpărător va fi unul din vizitatorii noştri fideli. Şi, apropo, foarte important, automobilul este asigurat CASCO, având contractul valabil până în luna mai a anului 2019!
A venit timpul să-i spunem adio acestui îndrăgit Mercedes-Benz B-Class. L-am respectat şi ne-a fost aproape de suflet pe toată durata exploatării şi am vrea să-l dăm în mâini bune mai departe, pentru ca să-i aducă următorului posesor o experienţă cel puţin la fel de plăcută ca şi nouă! Bicicletă la bord? Nici o problemă! Călătorii lungi de familie? Cu uşurinţă!
Navete lungi la serviciu în fiecare zi, cu costuri minime pe carburant şi confort premium? Nimic mai bun!
E cazul să ne scoatem pălăria în faţa acestui automobil şi să-i mulţumim că ne-a fost alături atâta timp şi atâţia kilometri, oferindu-ne asemenea experienţe plăcute de exploatare! Iar dacă sunteţi interesaţi să fiţi următorul lui proprietar, scrieţi-ne un mesaj privat pe pagina de Facebook PiataAuto.md, sau pe e-mail la office@piataauto.md, sau public în comentariile de mai jos sau, eventual, daţi-ne un telefon la redacţie.

» Toate relatările acestui automobil redacţional
0
5,585
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!