Premieră mondială: Ford Puma, noul crossover compact, ce va fi produs la uzina americanilor din România

Ford prezintă în premieră mondială noul său crossover compact Puma. Denumirea nu este una absolut nouă pentru gama de modele americane, or între anii 1997 și 2002 cu această denumire a fost produs un coupe compact, creat pe baza hatchback-ului Ford Fiesta, ce și-a încheiat cariera cu prima generați după un eșec pe piață. În 2019 denumirea revine în gama de modele Ford, în ipostază de crossover compact, însă și de această dată Puma are la bază platforma tehnică a hatchback-ului Fiesta.
Ford Puma este menit să îmbunătățească poziția brandului american pe piața SUV-urilor compacte în Europa și să înlocuiască modelul EcoSport, ce nu s-a bucurat de un succes prea mare pe Bătrânul Continent. Astfel, producția Ford Puma va avea loc la aceeași uzină, unde este în prezent produs și EcoSport, în România.
La nivel de design exteror Ford Puma adoptă o altă concepție – având o platformă tehnică comună cu Fiesta, noul crossover a fost creat după rețeta crossover-elor compacte moderne, cu o siluetă dinamică și elemente decorative ce să inspire sport, fără prea multe accente de offroad, precum roată de rezervă montată pe haion și multiple inserții din plastic negru, precum actualul EcoSport. Modelul prezentat astăzi vine cu echiparea opțională ST-Line, cu un caracter mai dinamic, incizii de aer mari și jante cu dimensiuni generoase de 18 și chiar 19 țoli.
Pentru Puma americanii au modernizat platforma oferită de Fiesta. Suspensia a beneficiat de arcuri și amortizoare noi, însă suspensia spate a rămas una semi-independentă cu o bară de torsiune, ceea ce înseamnă că standard crossover-ul va fi livrat doar cu sistem de tracțiune pe puntea față și cel mai probabil aceasta va fi și unica disponibilă, cel puțin în Europa.
La interior Puma a primit o planșă de bord realizată după rețeta actualului Fiesta, însă crossover-ul va oferi un nivel de echipare ceva mai generos. Opțional clienții vor putea opta pentru cadrane de bord digitale cu ecran imens pentru segmentul respectiv de 12.3 inch, iar consola centrală poate fi dominată de ecranul sistemului multimedia SYNC 3 de 8 inch. Tot în lista opționalelor este inclus plafonul panoramic și scaunele față opționale cu funcție de masaj (!) inclusă.
Lista sistemelor de siguranță și asistenți electronici includ sistemul CoPilot360, reprezentat de trei radare, două camare și 12 senzori, utilizat în cadrul sistemului de cruise control adaptiv, ce poate menține automatizat crossover-ul pe banda de circulație selectată. Opțional clienții vor putea opta pentru cameră de marșarier, sistem de monitorizare a unghiurilor oarbe și asistent automatizat de parcare. O noutate este sistemul Wrong Way Alert, ce monitorizează indicatoarele rutiere și emite atenționări în timp real pentru șofer.
Portbagajul a simțit o creștere consistentă a volumului, comparativ cu EcoSport, aici fiind oferit un spațiu de 456 litri, inclusiv cei 80 litri generați de compartimentul MegaBox, situat sub podeaua compartimentului de bază destinat bagajelor. Opțional haionul poate dispune de comenzi electrice.
Pentru dotările incipiente Ford Puma este prevăzută unitatea turboaspirată 1.0 EcoBoost, cu 3 cilindri, ce livrează 125 CP și are integrat sistemul de deconectare a cilindrilor în timpul unui regim de rulare mai lejer – da, Ford Puma 1.0 EcoBoost va putea rula doar cu 2 cilindri. Cea de-a doua motorizare disponibilă în Europa va fi una de tip mild-hybrid, cu generator-starter cu sistem Start/Stop integrat. În această ipostază benzinarul 1.0 EcoBoost poate livra 125 sau 150 CP, iar generatorul-starter oferă un surplus de 16 CP și 50 Nm în primele clipe de accelerare.
Motorizările vor fi disponibile inițial doar cu cutie manuală cu 6 trepte, iar ulterior americanii vor lansa și versiuni cu cutii robotizate cu 7 rapoarte, dar și cel puțin o versiune turbodiesel cu propulsor EcoBlue.

Startul producției Ford Puma la uzina americanilor din România va avea loc mai aproape de finalul acestui an și tot atunci vor fi anunțate prețurile.
0
302
GALERIE FOTO (38 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!