Capsula timpului: acest Audi A8 de primă generaţie are doar 8,500 km la bord şi e de vânzare

7 August 2020, 14:36
Ilie Toma
Modele Audi conservate într-atât de bine şi demne de a fi cumpărate de colecţionar de youngtimer-e găseşti mai rar. Dar acest Audi A8, scos acum la vânzare în Elveţia, e absolut excepţional.
Şi ştiţi, toate generaţiile Audi A8 sunt fascinante prin ceva, dar prima generaţie e cea mai genială dintre toate, prin curajul pe care l-a avut de a inova, or, atunci când concurenţii aveau nişte limuzine atât de superbe precum Mercedes-Benz S-Class W140 sau BMW Seria 7 E39, unica şansă a celor de la Audi să se impună în acest segment era să creeze ceva cu adevărat senzaţional şi genial.

De fapt, Audi avea deja modelul V8, dar totuşi acesta nu concura de la egal la egal cu celelalte mărci consacrate din segment. Aşa că cei de la Audi s-au pregătit mult timp de adevărata lor ofensivă. Au încheiat un acord de colaborare cu cel mai experimentat producător din aluminiu din SUA şi au început a munci împreună la aliaje şi structuri, pentru a crea prima limuzină de lux din lume ce avea să fie construită din aluminiu. Să faci o maşină într-atât de mare din aluminiu era privit ca un act de nebunie riscantă, şi doar cei care au fost convinşi că vor putea avea aliajele necesare, suficient de rigide, au îndrăznit s-o facă.
Aşa că acest Audi A8, prezentat publicului în 1993 şi ajuns în producţie şi în showroom-uri către anul 1994, a fost prima limuzină mare construită din aluminiu, platforma sa fiind numită Audi Space Frame. Avantajul folosirii aluminiului a fost evident — versiunile fără tracţiune integrală şi cu motoare mai mici, de exemplu, cântăreau doar puţin peste 1,500 kg, în ciuda dimensiunii de peste 5 metri! Îndrăgitele morotizări 4.2 V8 quattro cântăreau peste 1,700 kg, o greutatea de asemenea foarte mică pentru o asemenea configuraţie.
Iar odată cu greutatea asta veneau o mulţime de alte beneficii — agilitate, manevrabilitate, dinamism. Aşa că modelul a devenit repede adorat de cei cărora nu le era frică să treacă dincolo de clişeele mărcilor deja consacrate din acest segment. Sincer vorbind, acest Audi, mai ales în motorizări V8 şi cu superbul sistem de tracţiune integrală quattro, era pe alocuri chiar mai interesant decât ceilalţi doi concurenţi din triada germană. Dar, totuşi, fiind primul model Audi care lupta cu ei, vânzările acestei generaţii au fost de doar puţin peste 105,000 automobile în întreaga sa carieră, cea mai rară fiind motorizarea W12, care s-a produs în numai 750 exemplare.
Exemplarul despre care vorbim noi azi e unul cu motor V8 de 4.2 litri şi dezvoltă 300 CP şi 400 Nm prin aspirare naturală. Fireşte, are şi tracţiune integrală quattro, dar şi o cutie automată. Cu asemenea parametri, limuzina asta accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 6.9 secunde, prinzând o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Exemplarul ăsta a fost produs în anul 1997 şi livrat primului şi unicului său proprietar de până acum, din sătucul Kollbrunn din cantonul elveţian Zurich. Într-o manieră tipic elveţiană, proprietarul acestui Audi e foarte discret şi nu povesteşte prea mult despre el, însă ne asigură că are toată documentaţia necesară pentru a demonstra parcursul original al maşinii, dar şi inspecţiile tehnice regulate pe care le-a făcut la service-ul Audi din 1997 până azi. Şi nu în zadar maşina are nevoie de dovezi documentale, or, parcursul e aproape incredibil: doar 8,500 km!
Deci, practic, vorbim de un Audi A8 conservat ca şi nou, iar dacă aruncaţi câteva priviri mai atente la imaginile acestui articol, veţi vedea condiţia exemplară în care a fost conservată maşină. Totul miroase a nou absolut, chiar şi inserţiile de lemn din interior s-au păstrat în condiţie admirabilă, iar să vorbim cumva de rugină e absolut absurd, şi din cauza felului în care a fost păstrată, dar mai ales datorită construcţiei din aluminiu a întregii maşini.
E o maşină pentru cei mai înflăcăraţi fani Audi, cu siguranţă. E un model demn de tot respectul în istoria Audi, un model care a adus o evoluţie majoră în istoria ei şi totodată unul care s-a bucurat de o reputaţie impecabilă în exploatare. Iar să găseşti azi un asemenea exemplar aproape nou, într-o condiţie perfectă, e ca şi cum ai da peste un cont elveţian cu un milion în el, şi doar trebuie să mergi să semnezi azi, ca să ridici banii peste vreo 10-20 de ani. Glumim, fireşte, dacă tot şi maşina e elveţiană, dar cu siguranţă ea merită toată atenţia colecţionarilor şi fanilor Audi!
Cât costă? Infim de puţin pentru starea ei şi valoarea sa emoţională — doar 21,350 euro! Proprietarul menţionează că o vinde chiar el, persoană privată, fără vreun intermediar, aşa că nu acceptă propuneri de trade-in sau negocieri absurde de preţ. Şi aşa o dă practic gratis. Şi nu se grăbeşte nicăieri s-o vândă prea repede. Sincer, noi credem c-ar fi putut s-o expună la vânzare şi cu 50,000 euro, şi tot s-ar fi găsit cineva s-o cumpere într-un final.

Şi totuşi, cât de superb e acest exemplar de Audi A8! O adevărată capsulă a timpului!
0
11,713
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!