Un Mercedes-Benz W124 irezistibil: un exemplar bine conservat se vinde azi mai scump decât un AMG modern!

17 August 2020, 20:22
Ilie Toma
Ştiţi, istoria legendarului Mercedes-Benz E-Class W124 are multe părţi intrigante, iar dintre acestea sunt şi din cele puţin cunoscute chiar de fanii modelului sau ai mărcii Mercedes-Benz.
Spre exemplu, faptul că motorizarea 500 E, mai târziu redenumită în E 500, a fost rodul colaborării celor de la Mercedes-Benz şi Porsche, ea fiind asamblată în uzina Porsche — e una din părţile intrigante pe care deja mulţi o cunosc. Practic, în acei ani cei de la Mercedes-Benz le-au înmânat V8-ul lor de pe S-Class celor de la Porsche pentru ca aceştia să-l adapteze pentru noul E 500, iar ulterior să adapteze şi modelul pentru noua performanţă.
Dar puţini ştiu că între 1994 şi 1995 s-au produs şi ediţii 500E E60 AMG, care veneau cu un motor mai mare sub capotă, vrăjit de cei de la AMG. În loc de 5.0 litri, motorul avea o cilindree de 6.0 litri şi dezvolta 381 CP, în loc de cei 326 CP de pe 500E! Cupul maxim ajungea la 580 Nm, fără vreo turbină! Maşina asta putea atinge prima sută în puţin mai mult de 5 secunde, în acea vreme, cu traţiune spate!
Versiunea asta a stârnit atâta vâlvă printre proprietarii de 500E ”normale”, cu motor de 5.0 litri, încât unii au cumpărat ulterior motorul nou, ca să-l instaleze pe maşina lor. Şi acum imaginaţi-vă că, dacă versiunea 500E şi E500 a fost produsă în numai vreo 10 mii de exemplare şi un pic în toată istoria, atunci ediţia E60 AMG e o raritate desăvârşită, până astăzi fiind conservate extrem de puţine exemplare. La fel de rare sunt şi cele convertite mai târziu de către proprietari, prin schimb de motor. Se zice că doar 30 de exemplare de W124 au trecut prin această convertire autorizată de uzină!
Exemplarele originale pot fi cunoscute după combinaţie de cifre ”957” din codul VIN, pentru că-n rest sunt practic de nerecunoscut. Cei care comandau motorul de AMG ulterior, primeau chiar şi incripţia de pe motor, care n-are logo-ul Mercedes-Benz, ci doar AMG, iar la rubrica ”Motortyp” era inscripţionată expresia ”AMG M 119 E60”, continuată de obicei de LH pentru maşinile cu volan pe stânga.
Aşadar, aţi intuit deja că exemplarul super conservat, despre care vorbim noi azi, e anume unul din cele care au ieşit din uzină ca 500E şi au devenit ulterior E 60 AMG în mod autorizat şi documentat. Deci, e un reprezentant rar al celor mai puternice Mercedes-Benz W124 produse de marca germană!
În iunie scriam despre un asemenea exemplar 500E E60 AMG cu parcurs foarte mare, de 214,000 km, dar care se vindea cu 55,200 euro în ciuda cifrei de kilometri de pe odometru. Exemplarul de azi, însă, e mult mai bine conservat, având parcurşi doar 81,000 km pe bord, ceea ce în lume acestor modele înseamnă că e aproape nou, doar cu rodajul făcut.
Exemplarul e produs în 1993, iar ulterior i s-a făcut şi conversia cu noul motor de 6.0 litri de AMG. Cu toate invoice-urile păstrate, cu toate lucrările documentate, aşa cum se cuvine unei maşini iubite pe toată durata exploatării sale şi scoasă acum la vânzare în atenţia colecţionarilor.
Maşina e într-adevăr într-o stare de aproape nou, în ipostaza sa autentică. Şi interiorul e cel original, aici regăsindu-se şi câteva opţiuni exotice pe atunci, precum telefonul adiţional, sistem auxiliar de încălzire, CD changer, sistem audio BOSE, tapiserie de piele cu inserţii de lemn. Deci, proprietarul său german n-a economisit la opţiuni pe atunci!
Mai mult ca atât, maşina asta a fost în mâinile aceluiaşi proprietar de când e nouă până astăzi, fiind chiar şi deservită la acelaşi service oficial Mercedes-Benz în toată perioada asta! Acum a fost înmânată unei companii olandeze, specilaizate în asemenea vehicule clasice, pentru a se efectua vânzarea.
Aşadar, cât costă bijuteria asta de Mercedes-Benz W124 500E E60 AMG, conservat atât de impecabil? Mai mult decât un Mercedes-AMG E 63S de azi! Dar în acelaşi timp, la cât de rar şi special e acest model, şi totodată la cât de îndrăgit e de fanii Mercedes-Benz, are un preţ relativ decent: de 139,500 euro!
Ce spuneţi? E mult? E puţin? Sau bijuteria îşi merită toţi banii?
0
7,112
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!