Premieră: Jaguar prezintă XF facelift, nava amiral în lipsa sedanului electric XJ

6 Octombrie 2020, 11:29
Denis Godorozea
Actuala generaţie Jaguar XF a debutat în premieră mondială în 2015 şi, aparent, ar trebui să se pregătească de un schimb de generaţii în viitorii 2 ani. Însă britanicii au ales să-şi bucure fanii cu un facelift de mijloc de carieră pentru modelul actual, semn că acesta se va mai menţine pe linia de producţie. Concomitent au fost prezentate XF în varianta sedan, dar şi versiunea break, Sportbrake.
Deşi XF-ul actual a debutat cu câteva luni mai devreme decât F-PACE, SUV-ul a fost actualizat ceva mai devreme, iar acum a venit rândul sedanului şi break-ului să se inspire de la modelul de offroad. Modificările exterioare nu sunt prea evidente, însă aici XF are o bară de protecţie nouă, un calandru cu structură interioară restilizată, faruri LED în versiunile de bază cu noi semnături pentru luminile de zi. Actualizări similare au fost aplicate şi posteriorului.
Habitaclul Jaguar XF facelift a simţit modificări mai majore, iar stilistic repetă aproape în totalitate SUV-ul F-PACE. Pe consola centrală se regăseşte un ecran generos de 11.4 inch, în formă de tabletă. Sistemul Pivi Pro este noul pentru XF şi oferă posibilităţi mai avansate de conectare şi mai multe aplicaţii integrate decât anterior.
Deşi ecranul sistemului multimedia şi comenzile sistemului de climatizare sunt separate pe consolă, ecranele de la interiorul rotilelor pentru ajustarea temperaturii pot avea diverse funcţii în timpul navigării prin jungla multimedia. Acum utilizatorii vor beneficia de actualizări online pentru sistemul multimedia, iar ulterior va fi introdus şi un market de aplicaţii. La dispoziţia şoferului este pus un instrumentar de bord digital actualizat, cu afişaje noi şi multiple posibilităţi de personalizare, dar cu o diagonală similară de 12.3 inch.
Din punct de vedere tehnic XF nu a suferit modificări dramatice. Acum sedanul şi break-ul vor putea fi comandate doar cu motoarele pe benzină şi motorină din seria Ingenium de 2.0 litri. Cumpărătorii maşinilor pe benzină vor putea alege dintre variante de 200, 250 sau 300 CP. Versiunile diesel oferă 163 CP, 180 CP sau 240 CP, în funcţie de versiunea aleasă. Toate motoarele se cuplează la cutia automată cu 8 rapoarte, iar opţiunea cutiei manuale a fost exclusă în totalitate, precum şi unităţile V6 moştenite de la Ford.
0
1,286
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!