Premieră: Mercedes-Benz EQC 4x4²! Germanii vor să ne convingă că şi electromobilele sunt bune de offroad?

13 Octombrie 2020, 10:46
Denis Godorozea
Mercedes-Benz Gelandewagen este, cu siguranţă, una dintre cele mai faimoase legende în istoria constructorului din Stuttgart, în special prin versiunile sale demenţiale de performanţă sau de offroad, precum a fost şi versiunea G 500 4x4², disponibilă pe generaţia precedentă. Acum germanii pregătesc o versiune similară şi pentru actualul model, dar până atunci şi-au propus să dezvolte ideea în contextul tendinţelor actuale de piaţă şi să demonstreze că chiar şi un electromobil poate deveni un offroader veritabil. Astfel a apărut Mercedes-Benz EQC 4x4².
Primul SUV electric din gama Mercedes-Benz a fost criticat dur de comunitatea auto din cauza soluţiilor mediocre cu care a venit electromobilul, în special pe fundalul rivalilor în segment. Mult a fost criticat substratul tehnic, dar şi concepţia generală, fiind un SUV, Mercedes-Benz EQC oferă o gardă la sol de doar 153 mm. Ei bine, versiunea 4x4² elimină din start această problemă, or offroader-ul electric oferă o gardă de 293 mm!
Metamorfozele la nivel de suspensie au rezultat într-un unghi de atac mai bun, dar şi o lăţime mărită cu 200 mm, fapt pentru care electromobilul a fost înzestrat cu arcuri evazate pe aripi. EQC 4x4² are un set de jante originale de 20 ţoli, încălţate în anvelope de offroad Cooper Zeon, cu dimensiuni 285/50. Alte adaptări pentru aventuri pe teren accidentat includ două regimuri noi de rulare, numite "Offroad" şi, respectiv, "Offroad+". Acestea vor ajusta modul de funcţionare a sistemului de propulsie, reacţia pedalelor şi sistemelor de siguranţă şi asistenţă activă.
Substratul tehnic electrificat, însă, nu a suferit modificări. Versiunea 4x4² are la bază motorizarea standard EQC 400 4MATIC. În această ipostază SUV-ul este echipat cu două motoare electrice, situate pe cele două punţi, ce dezvoltă cumulativ 408 CP şi 765 Nm.
Deocamdată Mercedes-Benz EQC 4x4² rămâne a fi un prototip produs într-un singur exemplar, însă un interes sporit din partea publicului i-ar mări şansele pentru un tiraj de producţie de măcar câteva zeci de exemplare, exact precum în cazul lui G 500 4x4².
0
1,668
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!