Lordstown Endurance — concurent eşuat pentru Tesla Cybertruck. Compania e învinuită de comenzi false

18 Martie 2021, 09:30
Denis Godorozea
Pickup-ul Lordstown Endurance a fost prezentat cu mult fast în vara anului trecut drept un concurent accesibil şi real pentru Tesla Cybertruck, dezvăluit pe atunci în formă de prototip depărtat de producţia de serie. Ei bine, în baza celor mai proaste reţete ale lui Elon Musk, conducerea Lordstown a amânat de mai multe ori lansarea comercială a modelului, astfel încât la ora actuală nu se cunoaşte când va avea loc lansarea propriu-zisă. Dacă va avea loc, de fapt, or o investigaţie americană poate aduce conducerea companiei pe banca acuzaţilor pentru escrocherie.
Compania Hindenburg Research, care anterior a prăbuşit acţiunile Nikola (ce pregăteşte, printre altele, un camion electric) şi a determinat gigantul General Motors să renunţe la parteneriat cu compania, a demarat o serie de cercetări şi investigaţii şi pe cazul Lordstown Endurance. Potrivit planurilor iniţiale specificate de Lordstown Motors, pickup-ul Endurance urma să ajungă în producţia de serie nu mai târziu de ianuarie 2021. Ulterior, însă, data lansării a fost amânată pentru luna septembrie a acestui an, dar tot în ianuarie compania s-a lăudat cu un record de peste 100 mii comenzi pentru creaţia lor electrică. Anume aceste declaraţii au trezit multe semne de întrebare la Hindenburg Research.
Pentru a stabili dacă declaraţiile celor de la Lordstown corespund realităţii, s-a dispus verificarea minuţioasă a celor "100,000" clienţi. Investigaţia a arătat, însă, că proaspătul constructor de electromobile nu are vreun client corporativ, iar o bună parte din clienţii specificaţi sunt falşi. De exemplu, o companie din Texas, numită E Squared Energy, a plasat o comandă pentru 14 mii pickup-uri în valoare totală de peste 700 milioane dolari americani — anchetatorii au stabilit că compania respectivă nu doar nu dispune de mijloace suficiente pentru a achiziţiona maşini în această sumă, dar nici nu are vreo flotă de maşini în prezent, iar "sediul" companiei este, de fapt, un apartament privat.
Curiozităţile cu clienţii nu se finalizează aici. O altă companie din Florida, ce plasase o comandă în valoare totală de peste 50 milioane vehicule, nu are vreun sediu şi activează doar virtual. Mai mult de atât, reprezentantul acestei companii a declarat pentru anchetatori că în cazul Lordstown Endurance are rol de promotor, deci un client fals.
În baza celor menţionate mai sus, Hindenburg Research a concluzionat că anume Lordstown este client în acest caz, or startup-ul achită companiilor menţionate mai sus pentru servicii de promovare şi publicitate, acestea având misiunea de a figura în listele clienţilor constructorului de electromobile. Aceste operaţiuni, la rândul lor, au menirea de a crea o imagine credibilă celor de la Lordstown pentru a atrage investiţii terţe.
Investigaţia celor de la Hindenburg Research a identificat mai multe nereguli la tânărul startup, iar o asemenea concluzie devastatoare pare să nu prea lase şanse de recuperare pentru Lordstown Endurance. De menţionat că în caz de eşec startup-ul va avea să acopere daune de sute de milioane de euro, provocate investitorilor. Pe lângă asta, compania mai este acţionată în judecată de alţi constructori auto, precum Karma Automotive, care acuză Lordstown de furt de proprietate intelectuală, cum ar fi sistemul de operare pe care se bazează sistemul multimedia.
0
479
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!