Sedan cu fiţe de coupe: iată în ce a transformat Audi modelul A7, special pentru China

19 Aprilie 2021, 17:17
Denis Godorozea
Constructorii auto sunt gata să sacrifice din concepţii clasice atunci când simt nevoia de a-şi răsfăţa cumpărătorii chinezi cu câte un model mai special, or China este şi una dintre cele mai importante pieţe din industria auto de astăzi. Este şi cazul Audi, care a transformat coupe-ul stilat cu patru uşi A7 Sportback într-un sedan cu fiţe de coupe.
Pentru prima dată maşina asta, numită Audi A7 L, a fost surprinsă pe drumurile publice din China acum câteva zile. Ne-a uimit atunci forma caroseriei pe un model ce seamănă atât de mult cu un A7 Sportback, iar temerile noastre s-au adeverit. Pentru a face modelul devenit iconic şi mai competitiv în China germanii s-au văzut nevoiţi să-i extindă ampatamentul, aşa cum o fac majoritatea constructorilor, în special premium, pentru a atrage cumpărătorii pretenţioşi din ţara asiatică. Ampatamentul mărit vine în detrimentul stilului şi concepţiei iniţiale, însă.
În urma modificărilor introduse de ingineri şi designeri, sedanul A7 L beneficiază de o distanţă mărită cu 100 mm între axe, aceasta constituind acum 3,026 mm. Un asemenea surplus a fost obţinut şi în lungime, aceasta constituind acum 5,076 mm. De rând cu aceste metamorfoze, s-a decis să fie ridicat şi plafonul, cu daor 5 mm, până la o înălţime totală de 1,429. Acestea au fost suficiente, însă, pentru a-i oferi coupe-ului de altădată o siluetă de sedan. Ei bine, A7 L încearcă să menţină din caracteristicile distinctive ale Sportback-ului, având geamuri laterale fără chenare şi elemente de design identice cu versiunea originală.
Tehnic A7 L este identic cu A7 Sportback, având un nivel de echipare mai generos inclus standard pentru a evita cumva concurenţa interioară cu Audi A6 L de dimensiuni apropiate. Standard maşina are incluse suspensii pneumatice adaptive şi direcţie integrală. Farurile matrice de top sunt incluse standard.
Din gama motorizărilor disponibile pe A7 Sportback a fost preluată, deocamdată, o singură versiune, una de top — 55 TFSI. Asta înseamnă că sub capota sedanului se va situa benzinarul V6 de 3.0 litri, ce oferă la activ 340 CP şi 500 Nm. Benzinarul este asistat de un sistem electric de 48V cu generator-starter în cadrul unui sistem de propulsie mild-hybrid. Sistemul de tracţiune integrală quattro este prevăzut standard.
Fireşte, creaţia respectivă va rămâne oferită exclusiv pe piaţa din China. De altfel, cei de la Audi par să nu fie prea încrezuţi în succesul maşinii, or au anunţat un tiraj de doar 1,000 exemplare în momentul lansării. Producţia va avea loc în cadrul uzinei comune SAIC-Audi în Shanghai.
0
1,767
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!