Acest Mercedes W123 era o bijuterie la superlativ 40 de ani în urmă şi tot o bijuterie e şi azi

25 August 2021, 21:02
Ilie Toma
Imaginează-ţi că eşti în anul 1981 şi ai un buget suficient de generos încât să-ţi cumperi un Mercedes-Benz la superlativ pentru familia ta. Încă nu există C-Class, încă nu există nici un SUV propriu-zis, G-Class are abia doi ani de când se produce şi e o excentricitate militară care nu are nimic de-a face cu familiile. Nu există nici A, nici B-Class, nici coupe-uri cu 4 uşi. Ai de ales între limuzinele mari, din categoria lui S-Class, şi W123, în mai multe variaţii de caroserie, cea mai logică dintre care, pentru familie, e proaspăt lansatul break, primul break din toată istoria Mercedes-Benz.
Aşadar, alegerea e oarecum clară, aşa că te îndrepţi spre showroom ca să-ţi echipezi cel mai superb W123, sau S123 dacă e să fim mai corecţi cu codurile de caroserie în cazul break-ului. Cei care sunt mai rezervaţi la buget aleg cel mai slab motor, 200D, căruia îi ia vreo 18-19 secunde până la sută, dar e eficient în consum. Ei aleg culori de genul alb sau un verde stins. Dar tu ai buget generos, şi optezi pentru cea mai scumpă şi mai rară culoare — un maro superb, numit Wallnuss Braun în cataloagele showroom-ului. Culoarea asta e atât de scumpă, încât primeşti şi capace la roţi, asortate cu ea. Şi primeşti şi bare de acoperiş, şi crom discret peste tot, care să-i bună în evidenţă adâncimea şi nuanţa specială.
Când ajungi la interior, bugetul e la fel de generos. Ce poate să se combine mai bine cu un maro exterior, decât un bej-maro la interior?, în dublă combinaţie cu planşă neagră? În zilele noastre mai vezi asemenea combinaţii mai des, dar în 1981 era o raritate absolută, care putea fi aleasă doar de către cei cu gusturi rafinate şi conturi bancare grase.
Aşadar, îţi echipezi Mercedesul cu cel mai scump interior posibil, ce combină pielea fină cu materialul textil şi promite să reziste la fel de mult ca şi maşina, care e deja renumită pentru fiabilitate excepţională, poate cea mai excepţională din toate Mercedesurile produse vreodată.
Ei bine, cel mai probabil aşa s-a configurat în anul 1981 acest Mercedes-Benz excepţional. E un 200T, cu motorul M102 sub capotă, de 2.0 litri, care dezvoltă 109 CP şi 170 Nm. E aspirat natural, chiar dacă are indicele T şi, în comparaţie cu versiunile diesel incipiente de 60-80 CP, pare o alegere mult mai generoasă. Iar pe deasupra, în 1981 acest Mercedes-Benz a fost ales şi în combinaţie cu o cutie de viteze automată!
Mercedesul ăsta a fost scos la vânzare acum la vânzare şi a avut doar doi proprietari în cei 40 de ani ai săi, fapt confirmat prin documente şi invoice-uri cât o arhivă de contabil. Maşina a fost păstrată cu sfinţenie de ambii proprietari, atât de bine, încât starea pe care o vezi nu e una ce a necesitat doar împrospătări minore prin polisare şi detailing, fără restaurări majore. Sincer, e aproape imposibil de crezut că o maşină se poate păstra atât de bine în decursul a 40 de ani, dar ăsta e W123, până la urmă, în cazul lui multe lucruri deosebite sunt posibile.
Şi apoi, maşina asta, scoasă la vânzare acum în oraşul Koln din Germania, are doar 79,525 km la bord, fapt documentat din nou prin acelaşi teanc de invoice-uri din arhivă. Sincer, în zilele noastre e imposibil să mai găseşti un W123 care să aibă prima cifră drept 0 pe odometru, decât dacă a învârtit deja milioane. Dar, uitându-te la maşina asta, îţi dispar repede îndoielile.
Şi apoi, versiunea break S123 e cam de 10 ori mai rară decât W123 sedan, aşa că în viitor poate fi o piesă de colecţie şi mai valoroasă ca acum. Dar, indiferent de preţul de pe etichetă, maşina asta e pur şi simplu formidabilă, cum e formidabil însăşi faptul păstrării sale în stare de bijuterie, timp de 40 de ani. Legendele glorioase despre modelul ăsta nu erau doar zvonuri frumoase, ele aveau substrat adevărat!
Cât costă? Probabil mai mult decât aşteptăm cie mai mulţi dintre noi, preţul ei fiind de 31,980 euro în Germania. Dar, probabil tot cei mai mulţi dintre noi ar spune cu profund respect despre maşina asta că-şi merită deplin preţul, deopotrivă cu o admiraţie profundă!
0
2,746
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!