O formidabilă Alpina B12 5.7 E38 cu numere de Ucraina, scoasă la licitaţie în Canada

1 August 2021, 19:28
Ilie Toma
Am trăit s-o vedem şi pe asta. Renumita casă de licitaţie RM Sotheby’s, specializată în vânzarea celor mai exclusive şi scumpe maşini de colecţie din lume, a scos la vânzare o Alpina B12 5.7 LWB, creată pe baza lui BMW Seria 7 E38, cu numere de înmatriculare de Ucraina!
Iar dacă ne uităm un pic mai atent la maşina asta, vom constata fără nici o urmă de îndoială că ea merită cu vârf şi îndesat să fi fost acceptată de către cei de la RM Sotheby’s, alături de exemplare Ferrari, Bugatti, Porsche-uri clasice şi alte bijuterii, a căror preţuri sunt de ordinul a sute de mii sau milioane de dolari.
Astfel, ceea ce vedem în faţa ochilor e o Alpina B12 5.7 cu ampatament mărit, din generaţia E38. Versiunea B12 5.7 s-a produs la Alpina din decembrie 1995 până în 1999 şi au fost asamblate doar 59 de exemplare cu ampatament mărit, plus alte 143 cu ampatament standard. Deci, 202 Alpina B12 5.7 în total, în ambele versiuni de ampatament.
Maşina avea sub capotă un motor dezvoltat pe baza celui de pe versiunea 750i. Era vorba de motor M73, V12, de 5.4 litri în mod normal, însă maeştrii de la Alpina i-au mărit cilindreea la 5.7 litri şi l-au dotat cu alţi arbori cu came, alte valve şi alte biele. În rezultat, puterea motorului a crescut de la 326 CP la tocmai 387 CP, fiind livrat şi un cuplu maxim de 560 Nm!
Mai mult ca atât, acest motor primise în premieră mondială şi un catalizator încălzit electric de la Emitech, tocmai de asta pe uşa portbagajului vedem şi inscripţia E-KAT.
Alpina asta era o adevărată rachetă de vis, pe lângă faptul că era pur şi simplu superbă în aspect. Maşina uz de o cutie de viteze automată, de origine ZF, dar modificată de Alpina cu sistemul Switchtronic, ceea ce permitea schimbul de viteze prin apăsarea a două butoane de pe volan, cam cum funcţionează padelele din zilele noastre.
Cei de la Alpina mai modificaseră şi câteva elemente interne ale cutiei, ca această să reziste noii puteri ai motorului. În rezultat, o Alpina B12 5.7 accelera de la 0 la 100 km/h în numai 6.4 secunde, şi atingea o viteză maximă de peste 280 km/h!
Încă în acei ani, B12 5.7 E38 era echipată cu jante de dimensiune enormă pentru acele timpuri — 20 de ţoli, iar anvelopele spate erau mai late decât cele din faţă 275 mm faţă de 245 mm.
Ei bine, dar acum să revenim la exemplarul ăsta de Alpina B12 5.7 LWB, scos acum la licitaţie de către cei de la RM Sotheby’s în Canada. Maşina e fabricată în 1998 şi are pe bord doar 85,600 km, fiind într-o condiţie formidabilă! Istoria ei e şi mai întortocheată, dar bine documentată.
Maşina a fost cumpărată iniţial de un japonez, din cei de care mai pomenim noi uneori că-şi cumpără maşini germane sofisticate, dar cu volan pe stânga, cu anumite restricţii de colecţionari. Doar că înainte de anul 2004 ea a fost cumpărată de un ucrainean din regiunea Cernăuţi, care a şi importat-o în Ucraina. Plăcuţele sunt de tip vechi, iar indicele lor indică regiunea Cernăuţi, or, în zilele noastre formatul şi indicele e altul.
Proprietarul ucrainean vrea să rămână discret, dar e clar că a păstrat maşina mai mult nemişcată cât a fost în Ucraina, iar ulterior, odată cu mutarea lui în Canada, acesta şi-a luat şi bijuteria de colecţie peste ocean. Da, proprietarul actual cu reşedinţă în Canada e acelaşi ucrainean care a cumpărat-o de la primul proprietar din Japonia, apoi a trecut-o prin Ucraina, după care a importat-o în Canada! Asta da, dragoste pentru o maşină!
Acum, după 23 de ani de la producţie şi aproape două decenii de când o are în proprietare, maşina a fost scoasă la vânzare, iar cei de la RM Sotheby’s, renumiţi pentru inspectarea minuţioasă a maşinilor lor şi specializaţi în tot soiul de bijuterii desăvârşite, declară că Alpina asta cu numere de Ucraina e într-o condiţie fabuloasă şi bine documentată! Deci, e ca un certificat de recunoaştere că avem de-a face cu o maşină în condiţie de bijuterie, chiar dacă a trecut prin drumurile de Cernăuţi cândva, la vremea ei.
Licitaţia e în plină desfăşurare online şi mai sunt doar câteva zile până la încheierea ei, la 4 august. Cei de la casa de licitaţie estimează că acest exemplar Alpina ar trebui să se vândă cu un preţ de mini 50-60 mii dolari SUA, dar miza cea mai mare până la ora publicării acestui articol a fost de doar 31 mii dolari SUA. Deci, dacă cineva oferă un pic mai mult, are şanse să pună mâna pe una din doar 59 Alpina B12 5.7 produse vreodată, în condiţie de bijuterie, la un preţ absolut infim pentru valoarea ei.
Zicem asta, pentru că modele Alpina dezvoltate pe baza Seriei 7 cu 1-2 generaţii mai vechi se vând deja în zilele noastre cu 200-300 mii euro! Aşa că 30 mii euro pe o asemenea Alpina, pentru care garantează o casă de licitaţie de top din lume, e un adevărat chilipir!
0
4,390
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!