Încă un drum important din raionul Orhei, părţi din care n-au avut asfalt niciodată, e în reparaţie capitală, urmând a fi gata în decembrie 2022

17 Iulie 2022, 09:05
Redacţia PiataAuto.md
Situaţia drumurilor din Republica Moldova are câteva stranietăţi moştenite încă din perioadele de demult, care par ilogice azi. Cândva erau asfaltate în primul rând câteva trasee naţionale, între centrele raioanelor, apoi drumurile din satele către ele mergeau într-o prioritate descrescândă, dar toate mai ales către centrul raional şi puţin între sate. Asta a făcut ca multe sate alăturate care se află în raioane diferită să nu aibă trasee civilizate între ele, iar unele trasee dintre raioane, de interconectare a traseelor mai mari, să rămână neglijate în funcţie de priorităţile acelui raion. Şi adeseori se întâmpla ca un drum asfaltat şi bun să se transforme la un moment dat într-un drum acoperit de prundiş.
Foto: Marcare de neînţeles a sectorului despre care vorbim azi, aflat în reparaţie: trecere interzisă, dar totodată ocolire pe stânga şi 30 km/h viteză maximă, acolo unde nu se poate intra

Aşa e şi starea drumului R21 dintre raioanele Orhei şi Călăraşi, între Orhei şi Bravicea. Drumul leagă două trasee mari, importante, pe de o parte M2 Chişinău-Orhei-Sărătenii Vechi şi pe de altă parte M5 Chişinău-Bălţi. Lângă Orhei, spre vest porneşte un traseu superb de pitoresc, R21, iar pe indicatoare scrie Curchi, Vatici, Bravicea şi Călăraşi.
Până la Vatici, drumul e perfect, şi datorită împrejurimilor, e unul din cele mai frumoase trasee din ţară, chiar şi noi l-am inclus deseori în traseele maratoanelor noastre auto prin ţară sau în filmări de teste drive. Dar după Vatici, drumul mai continuă un pic spre Morozeni într-o stare acceptabilă, apoi încep gropile uriaşe şi în scurt timp asfaltul se termină.
Deci, ca să ajungi la Călăraşi-ul scris pe indicatoarele rutiere, trebuie să mergi pe un drum de prundiş cu multe denivelări prin satele Hulboaca, Noroceni, pentru a ieşi la traseul M5 lângă Bravicea.
Foto: Traseul R21, lângă satul Noroceni

Cu un sedan mai pretenţios la calitatea drumului, va fi nevoie să mergi super încet pentru a nu-l deteriora. Şi e păcat, pentru că drumul trece prin privelişti frumoase, aproape neumblate, care ar putea fi plăcute şi relaxante.
Foto: Traseul R21, în starea sa de dinainte de reparaţii

Mai departe, după Bravicea, ca să ajungi la Călăraşi, mai trebuie să mergi spre Țibirica şi Parcani, dar acel segment e asfaltat. Marea problemă e între Morozeni şi Bravicea. Şi anume segment este acum în reparaţie.
Progresul e deocamdată mic — doar 6% din câte raportează Administraţia de Stat a Drumurilor. Se lucrează în prezent la poduleţe tubulare, la trotuare şi la construcţia canalelor de drenare a apelor pluviale. Ulterior se va trece la construcţia căii carosabile propriu-zise şi asfaltarea drumului.
Întregul tronson dintre Morozeni şi Bravicea, reparat acum are o lungime de 6,57 km, deci nu e foarte mare, dar e crucial pentru asigurarea unei legături bune importante. Autorităţile promit că în luna decembrie 2022 drumul va fi gata. Bugetul acestei reparaţii constituie 46 milioane de lei, deci circa 2,3 milioane de euro, iar banii sunt alocaţi din Fondul Rutier, la care contribuie toţi şoferii din Moldova prin taxa anuală de drum.
0
3,620
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!