Toyota a dezvăluit noua Crown, cu variaţii bizare de siluetă şi cu propulsie hibridă, departe de ce însemna cândva modelul

15 Iulie 2022, 15:09
Redacţia PiataAuto.md
Toyota Crown e unul din cele mai apreciate modele din istoria producătorului japonez. Limuzine mari, somptuoase, cu tracţiune spate, unde ingineria era de o durabilitate şi o opulenţă demnă de a concura cu modelele premium. În ultimii ani Crown a fost disponibil în mare parte în Japonia, lipsind din alte regiuni ale lumii. Iar astă-noapte Toyota a lansat o nouă generaţie, ba chiar o nouă epocă de Crown, care e departe de ceea ce a însemnat cândva modelul.
În primul rând, Toyota face din nou divizări bizare în funcţie de regiune. În SUA, spre exemplu, a lansat un Crown în formă de sedan cu gardă la sol sporită şi siluetă suplă, ce aduce aminte de coupe-urile cu 4 uşi. În Japonia, însă, Crown înseamnă 4 modele noi, sau mai bine zis patru variaţii de caroserie.
Foto: Noua Toyota Crown, în formă de sedan cu gardă la sol mărită

Pe lângă sedanul înălţat, căruia Toyota îi spune Crossover Type, mai există un SUV , numit Sports Type, apoi un sedan mai tradiţional, cu gardă la sol coborâtă, numit Sedan Type, iar pe lângă asta şi un break cu gardă la sol sporită, numit Estate Type, care aduce tot a SUV. Cele 4 variaţii de caroserie par să muşte una din cealaltă, şi în design, şi-n siluetă, şi-n menire, aducând mai multă confuzie printre cumpărători, decât admiraţie pentru un model anume. Designul celor e modele e atât de palid şi de şters, încât ai toate şansele să-l uiţi peste 5 minute dupăă ce l-ai văzut. O diferenţă enormă faţă de ultimele modele Hyundai, de exemplu.
La nivel de sisteme de propulsie, nu e vorba nici de motoare V12 sau măcar V6, cum ar fi aşteptat pasionaţii de limuzine clasice Toyota, nici de vreun sistem de propulsie pur electric. Toyota merge pe ideea unui sistem de propulsie hibridă, foarte similar cu cel de pe RAV4, dar ceva mai condimentat cu putere.
Una din motorizări are un propulsor pe benzină de 2,5 litri, aspirat natural, combinat cu două electromotoare. Practic identic cu RAV4, deci.
Cea de-a doua versiune, mai puternică, face uz de un motor turbo de 2,4 litri, combinat cu propulsie electrică. Acest sistem va livra în sumă 345 CP şi e cel mai puternic sistem hibrid Toyota de până acum, fiind numit Hybrid Max. În ambele cazuri sistemul de tracţiune e unul integral, unde puntea spate e propulsată doar de un electromotor.
Acest ultim sistem de propulsie hibridă e cea mai intrigantă parte a întregii premiere, de fapt, şi are şanse să se regăsească pe mai multe modele viitoare Toyota.
0
2,618
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!