Producătorul american Mack a lansat primul său camion electric de sarcini medii, cu o baterie mai mică decât Hummer EV

10 Martie 2023, 11:57
Redacţia PiataAuto.md
Mack e unul din producătorii legendari de camioane din SUA, formele camioanelor Mack printre cele ce au determinat industria de transporturi de pe continentul nord-american. Acum, însă, chiar şi Mack a lansat un camion electric de sarcini medii, regionale. E curios, însă, că noul camion are o baterie mai mică decât are Hummer EV, de exemplu!
Astfel, dacă Hummer EV are o baterie uriaş de 246,8 kWh, atunci noul camion Mack MD Electric are o baterie de doar 240 kWh. Mai mult ca atât, poate exista şi o versiune cu o baterie de doar 150 kWh. Fireşte, nici autonomia camionului nu e foarte mare, dar încă un fapt interesant al bateriei este compoziţia ei, care nu e litiu-ion, ci nichel-mangan-cobalt. Asta le dictează şi o putere de încărcare mai mică, de doar 80 kW la prize DC, ceea ce înseamnă 160 minute timp de încărcare în cazul bateriei mai mari. Deci, aproape 3 ore la priză. La o priză AC de 19,2 kW, încărcarea durează 11 ore.
Astfel, noul Mack MD Electric va putea fi clasificat drept camion de clasa 6 sau 7 în SUA şi va oferi o autonomie de 230 mile cu bateria mai mare, adică 370 km. Judecând după capacitatea de sub 240 kWh a bateriei, asta ar rezulta într-un consum foarte optimist de circa 60 kWh/100 km. Camionul cu baterie mai miică are o autonomie de 225 km.
Mack spune şi sarcina utilă a camionului, care se cifrează la 8,7 tone, însă nu specifică dacă ea e valabilă pentru versiunea cu baterie mai mare sau pentru cea cu baterie mai mică.

Camionul are un singur electromotor, poziţionat în apropierea punţii spate, care-şi trimite puterea printr-un diferenţial obişnuit. Acesta are 260 CP, dar cuplul ajunge la 2.508 Nm.
Noul MD Electric nu e primul camion electric al celor de la Mack, aceştia având şi un camion pentru lucrări urbane, în special pentru colectarea gunoiului, lansat în decembrie 2021. Bateriile acelui camion sunt de acelaşi tip, dar sunt de capacitate mai mare. Noul Mack MD Electric, însă, va fi cât se poate de limitat în distanţele pe care poate opera, dacă luăm în calcul că din cifrele de autonomie anunţată, de 225 km şi 370 km, autonomia realistă confortabilă la fi undeva la 60-70%, deci circa 150 km sau 240 km pentru versiunea cu baterie mai mare.
E curios faptul că Mack are tehnologie atât de limitată şi diferită la propulsia electrică, or, producătorul american e deţinut de Volvo Trucks, care dispune deja de cea mai largă gamă de camioane electrice şi produce în serie toate dimensiunile de camioane, cu propulsie electrică şi autonomie mult mai mare.
0
1,750
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!