Acesta e un Mercedes S123 din Australia, modificat cu gust şi inspiraţie, care e mai puternic decât E-Class AMG din zilele noastre
7 Ianuarie 2024, 20:39 Redacţia PiataAuto.md
La prima vedere, acesta nu e decât un frumos Mercedes-Benz 230 TE clasic, din generaţia W123, vopsit într-o culoare obişnuită pe dinafară, şi doar roţile late din spate par să sugereze ceva, dar nici de asta nu poţi fi sigur la prima vedere, întrucât jantele respectă stilul acelei perioade. Însă maşina asta e una din cele mai interesante creaţii de modificare a acestui model din câte există din lume. Îi aparţine unui entuziast din Australia, cu experienţă de curse, şi e mai puternică decât un Mercedes-AMG E63S din zilele noastre!
Primele picanterii se fac văzute la interior, unde cadranele de bord vechi, pe care scria 384.000 km parcurşi, a fost înlocuit cu unul electronic, cu design în stilul anilor 80. Maşina e din 1984, apropo, iar cadranele chiar o şi înfăţişează, întreg designul lor fiind adaptat pentru această maşină, până şi denumirea proiectului figurând acolo, LSW123. Aşa l-a botezat proprietarul, Riccardo Pontonio, şi mai jos vom înţelege de ce.
Pe lângă telefonul de la bord, care era o dotare scumpă în anii 80, există un levier direct şi mecanic pentru cutia de viteze, iar asta cu siguranţă nu exista pe exemplarele de stoc. Fireşte, avem, de-a face cu o maşină modificată, iar cutia e una special aleasă pentru maşinile de curse.
Foto: Vechile cadrane de bord
Motorul e un V8 din familia LSA a celor de la General Motors, căruia i s-a scos compresorul mecanic original şi i s-au pus două turbine Garrett G30.
În motor a fost schimbat cam totul — de la arbore cotit la pistoane, de la injectoare la pompă de ulei, iar în rezultat în cea mai silenţioasă setare de stradă a sa, acesta scoate peste 700 CP.
Cu combustibil de cursă poate scoate şi mai mult dar n-a fost tocmai măsurat cu exactitate, însă maşina s-a făcut deja renumită în ultima perioadă pe la curse de entuziaşti şi despre ea a început să se spună că ar avea 900 CP şi mai mult în setări de competiţie.
Mercedesul a primit şi un nou diferenţial BorgWarner, şi arcuri noi mai rigide, dar arhitectura suspensiei a rămas cea originală, chiar dacă arcurile şi amortizoarele noi o fac mult mai rigidă şi mai precisă.
Cel mai important, maşina a rămas să arate ca una practic de stoc pe dinafară, pentru că proprietarul său vrea să o folosească în fiecare zi, el având un alt bolid specializat pentru curse drag. De fapt, când a cumpărat-o şi-a zis că o va dichisi mai mult estetic, pe ici, pe colo, dar i-a plăcut părea mult şi şi-a dorit mai multă putere decât putea oferi standard motorul de 4 cilindri. Şi a ajuns acum la o adevărată bijuterie, care mai poate şi lăsa în urmă AMG-urile actuale, făcând asta cu mult stil şi bun gust.