Acesta e noul Mercedes-Maybach SL, lansat de germani la Monterey, în încercarea de a cuceri noi cumpărători prin opulenţă aplicată celui mai scurt model Maybach

19 August 2024, 11:16
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes a eşuat în ultimii ani în mai multe direcţii unde şi-a propus să exceleze, de la maşini electrice la vânzările globale ale mărcii sale, care şi-a pierdut întâietatea, dar cea ce reuşeşte Mercedes să facă aproape de fiecare dată e să implanteze o opulenţă aproape indecentă pe unele versiuni al modelor sale de lux şi să fie pe placul unui segment de public suficient de mare, încât aceste maşini să fie vândute şi să aducă profituri companiei. După ce marca Maybach a fost declarată defunctă şi a trecut ulterior doar cu rol de sufix în modelele de top Mercedes, am făcut nu doar S-Class-uri cu acest nume pe ele, ci şi GLS-uri, ba chiar şi pe modele electrice precum Mercedes-Maybach EQS SUV. Ei bine, în ultimul caz asta n-a ajutat prea mult, dar acum germanii au adus la evenimentul din Monterey, California, dedicat celor mai luxoase maşini actuale şi clasice, un nou Maybach. De această dată e vorba de Mercedes-Maybach SL.
Opulenţa acestuia e dată şi de culorile stridente, şi de jantele mari cu suprafeţe lucioase imense, dar şi de capota cu imprimeuri repetitive, care amintesc de maniera genţilor Louis Vuitton. Maşina a debutat în două culori la Monterey — roşu şi de alb perlă.
Sunt o mulţime de elemente pe caroseriei, care să gâdile orgoliul proprietarilor şi să-i dea şansa să-şi laude maşina în faţa amicilor — cum ar fi grila iluminată cromată din faţă, cu inscripţie mare Maybach pe ea, sau inserţiile de aur din blocurile optice. Da, acum se poartă şi aşa ceva la Mercedes — inserţii de aur în interiorul farurilor.
Sutele de imprimeuri de pe capotă reprezintă obsesiv M-ul de la Maybach, ca nu cumva să existe vreun om care să nu înţeleagă că ceea ce are în faţă e un Maybach, nu doar un simplu Mercedes. Desigur, toate se fac cu o muncă în multe etape şi cu mult efort manual, zic germanii.
Iar această capotă ar trebui să ascundă ceva savuros, nu? De fapt, noul Mercedes-Maybach SL a debutat într-o ipostază cu indicele SL 680, iar asta ne face inevitabil să ne amintim de Mercedes-Maybach S 680, unde acest indice ascunde sub capotă un motor V12! Odată ce avem indicele 680 şi pe noul SL, e logic să aşteptăm că şi această decapotabilă ar avea un asemenea motor V12 şi atunci am putea spune că toată opulenţa exterioară vine şi cu un motor exclusivist pe măsură, care-i dă şi consistenţa necesară. Dar nu este aşa.
Noul model are un motor V8 sub capotă, de 4,0 litri, acelaşi pe care-l ştim de pe multe modele AMG. Aici el dezvoltă 585 CP şi 800 Nm, ceea ce nu e puţin, bineînţeles. De ce a fost nevoie de indicele 680 pe această maşină, dacă ea nu are motorul V12 sub capotă? Pentru că aşa sună şi arată mai bine, iar maşina asta este în primul rând pentru cei care vor să arate şi să pară mai mult în ochii altora.
Chiar dacă are în esenţă un motor AMG sub capotă, noul model va fi mai silenţios în eşapament şi mai rafinat în reacţii, astfel încât să prindă prima sută în 4,1 secunde. Deci e un pic mai lent chiar decât Mercedes-AMG SL63. E niţel complicată treaba, prin urmare — cu acelaşi motor, acolo trebuia lăsată întâietatea în rapiditate, dar aici trebuia creată iluzia unui propulsor care toarce mai rafinat, ca un V12, ca să se plieze mai potrivit pe ambianţa de lux opulent a noului model.
Şi Mercedes şi-a îndeplinit cu brio scopul. Maşina a atras privirile ca un magnet la Monterey şi, deci, germanii au toate şansele să adune un număr mare de comenzi pentru ea, chiar dacă va avea şi un preţ exorbitant.
2
3,089
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!