Premieră: noul Audi RS 6 Avant
5 Decembrie 2012, 08:22
În sfârşit, generaţia actuală Audi A6
primeşte şi versiunea de performanţă
extremă RS 6. Tradiţional, modelul
debutează în caroserie Avant şi ne
convinge că performanţa extremă îşi
are loc şi la bordul unui automobil atât
de generos dimensionat.
Totuşi, dacă sub capota generaţiei
precedente Audi RS 6 se afla un motor
V10 cu rădăcini din familia
Lamborghini, atunci noile generaţii ale
modelelor RS se conformează
tendinţelor de downsizing. Noul RS 6
Avant a primit un motor twin-turbo V8
TFSI de „doar” 4.0 litri, care livrează o
putere maximă de 560 CP, sau cu 20
CP mai puţin decât V10-le de sub
capota generaţiei precedente.
Valoarea cuplului maxim a crescut
însă simţitor la noua generaţie, la
tocmai 700 Nm, faţă de 650 Nm ai
predecesorului său. Şi dacă luăm în
consideraţie faptul că noua generaţie
RS 6 Avant este cu 100 kg mai uşoară
decât predecesorul său, atunci
parametrii dinamici nu ar trebui să fie
deloc mai slabi.

Cele două turbine sunt montate
împreună cu intercooler-ul în interiorul
spaţiului „V”, format de cele două
blocuri cilindrice ale motorului V8. Astfel, admisia motorului este realizată pe exteriorul formei de „V”, în timp ce evacuarea este realizată pe interiorul acesteia. Acest concept permite un
design compact şi minimizarea căilor de traversare a gazelor de eşapament către turbine. Iar pentru ca sunetul motorului să fie cât mai pătrunzător, inginerii Audi au echipat noul RS 6
Avant cu un sistem de evacuare cu o valvă specială, care, odată acţionată, rezonează acustica propulsorului la maxim. Iar pentru cei care îşi vor dori şi mai mult, va exista şi opţiunea echipării maşinii cu un sistem sportiv special de evacuare.
Noul Audi RS 6 Avant indică parametri
dinamici extrem de interesanţi. Timpul
de accelerare de la 0 la 100 km/h du-
rează doar 3.9 secunde, în mare parte
datorită sistemului de tracţiune integra-
lă quattro, care permite transferarea
eficientă a cuplului în momentele de
accelerare maximă. Viteza maximă este limitată la plictisitorii 250 km/h, însă va exista un pachet opţional care va strămuta această limită până la 280 km/h şi un alt pachet extrem, care va permite break-ului să prindă viteze de până la 305 km/h.
Pentru a minimiza consumul, germanii au făcut posibilă dezactivarea a 4 din 8 cilindri atunci când maşina rulează cu viteze constante de croaziere. Nu ştim dacă un astfel de regim de condus va fi vreodată atins în viaţa reală la volanul lui RS 6 Avant, sau e doar un sistem
pregătit pentru testele de omologare a consumului oficial. Cert este că Audi declară că cifra oficială de consum mixt a lui RS6 Avant va constitui doar 9.8 litri/100 km.

Designul maşinii este unul
specific modelelor RS, cu
prize masive de aer şi profilări aerodinamice ascuţite. Jantele imense de 20 sau 21 de inch ascund după ele frâne masive, de 390 mm pe puntea
faţă. Opţional, se va putea alege şi un set de frâne realizate din ceramică şi fibră de carbon, care vor avea un diametru de 420 mm pe puntea faţă.
La interior scaunele sport, inserţiile
de carbon şi pielea cusută cu aţă contrastantă fac legea, asigurând un caracter profund sportiv. De fapt,
despre habitaclul lui RS 6 Avant se poate spune cu siguranţă că este unul
din cele mai inspirate interioare sportive existente pe piaţă în acest moment.
Producătorul german nu anunţă deocamdată preţul noului RS 6 Avant.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
2,753
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 13:31
Iata asta e cireasa de pe tort...
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!