lejer. Şi astăzi, însă, piloţii trebuie să ia în calcul nu doar viteza şi performanţa maximă, dar să ţină cont şi de epuizarea consumabilelor bolizilor, în special combustibilul, anvelopele şi frânele, pentru că timp de 24 de ore e necesară înlocuirea lor repetată, iar fiecare nouă oprire la boxe consumă timp preţios. Deşi toate vehiculele de competiţie cursează simultan, ele concurează nu doar pentru marea victorie, ci şi pentru victoria în clase. Numărul claselor a variat pe parcursul istoriei, dar cea mai esenţială e LMP1, formată de vehiculele cele mai puternice, construite special pentru Le Mans, urmată de LMP2, vehicule construite şi ele special, dar de putere mai mică. Lor li se alătură câteva clase de gran turismo.
Cursa de la Le Mans e una de anduranţă nu doar pentru vehiculele
de competiţie, ci şi pentru piloţi. Regulamentul actual stipulează că fiecare bolid este condus, pe rând, de 3 piloţi, iar fiecare episod de condus poate dura maxim 4 ore, durând de facto în jur de două ore, în care pilotul este solicitat la maxim. Astfel, atunci când unui din piloţi îşi termină tura şi predă bolidul altuia, acesta are câteva ore pentru a se realimenta şi a se odihni pe cât posibil până în momentul în care va trebui să urce din nou la volan. Cursa are loc întotdeauna în luna iunie, iar temperaturile de afară pot fi cât se poate de toride, şi unde mai pui că în cabina piloţilor aerisirea nu e tocmai cea mai confortabilă, astfel încât piloţii îndură condiţii de-a dreptul dure. Un singur bolid parcurge în cele 24 de ore de la Le Mans, în medie, 5,000 km, recordul actual fiind datat cu anul 2010, când un bolid a parcurs 5,410 km!
În primii ani ai cursei Bentley era marca dominantă pe podium. De fapt, modelul Mulsanne e botezat după