Are doar 2600 km adunaţi în 26 de ani, dar e prea puţin apreciat: un Audi Coupe legendar, scos la vânzare în Spania

1 Mai 2021, 19:54
Ilie Toma
Ce model de Audi e ăsta, poţi spune rapid, înainte de a citi articolul de mai jos? E un Audi Coupe? Adică numele modelului chiar era tipul de caroserie? Sau poate e un Audi S2? Sau poate un Audi 80 cu caroserie Coupe? Ei uite, dacă ai dificultăţi în a spune imediat care e treaba cu modelul ăsta, află că nu eşti primul, şi tocmai din cauza acestei confuzii, maşina asta legendară e cumva întotdeauna neglijată de pasionaţii de vehicule clasice, deşi ar merita o atenţie mult mai mare!
Iar înainte de a vorbi despre exemplarul de azi, scos la vânzare în Spania cu doar 2,600 km la bord, suntem pur şi simplu obligaţi să facem o incursiune în istorie, ca să înţelegem cu adevărat acest model, pentru că altfel rămâne tot subapreciat. Dacă vrei să treci, însă, direct la exemplarul din Spania, fă scroll mai jos până la subtitlul marcat cu text evidenţiat.
Adevărul e că Audi a tot avut modele pe care le numea pur şi simplu Coupe încă din anul 1980, iar ele era derivate din tot soiul de modele. Primul Audi Coupe a fost o alternativă pentru legendarul Audi Quattro, cu tracţiune integrală, motor turbo şi gene de raliu. Dacă nu aveai bani pentru vârful absolut, luai un Audi Coupe, cu vreo 6 motoare la alegere, inclusiv patru din ele cu 5 cilindri în linie, şi erai absolut fericit. Ba chiar în 1984 a apărut şi un Audi Coupe Quttro, cu tracţiune integrală. Povestea primului Coupe a luat sfârşit în 1988.
Primul Audi Coupe, inspirat din modelul legendar Audi quattro

Apoi, Audi a creat un alt Audi Coupe, bazat pe renumitul Audi 80 B3, lansând noul model în 1988. Modelul avea suspensia un pic modificată faţă de un sedan Audi 80, dar încă foarte apropiată ca şi construcţie de aceasta, şi debutase iniţial doar cu motoare de 5 cilindri, cu 10 sau cu 20 de valve. Paralel, se discuta despre oferirea unor motoare alternative în unele pieţe. În comparaţie cu precedenta generaţie, creată cumva din genele derivate de două ori ale unui model de succes din raliu, noul Audi Coupe era prea asemănător cu un banal Audi 80, motiv din care nu mai fusese văzut ca un model într-atât de dorit. Iar vânzările au pornit mai slab decât îşi doreau cei de la Audi. Era nevoie de o nouă conexiune cu motorsportul.
Audi Coupe, creat pe baza lui Audi 80, produs între anii 1988-1995

Aşa că cei de la Audi i-au pus la treabă pe cei din echipa DTM Konrad Schmidt Motorsport, care dezvoltaseră bolizi Audi cu motor V8 pentru DTM, să participe la dezvoltarea unui Coupe mai performant. Aşa a apărut în septembrie 1990 Audi S2. Acest model a primit o versiune modernizată a motorului turbo de 5 cilindri în linie, de pe legendarul Audi quattro, avea şi el tracţiune integrală standard şi putea atinge cu uşurinţă viteze de până spre 250 km/h. Maşina dezvolta 220 CP iniţial, apoi din 1992 — 230 CP, şi accelera de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde iniţial, apoi din 1992 — în 5.7 secunde. De fapt, acest Audi S2 a fost şi primul model din gama S de la Audi, deschizătorul de drum al întregii game de performanţă Audi.
Audi S2 Coupe, model derivat din Audi Coupe, dar totodată primul model din gama S, creat vreodată de Audi

Modelul S2 a fost unul mult mai adorat, ceea ce a dus la crearea unui RS2 Avant, numit şi Audi 80 RS2, dar şi a unui sedan, dar sedanul a fost atât de rar, încât s-a reuşit construirea a doar 306 exemplare. Totuşi, per total, cererea pentru modelele RS2 a fost mai mare decât estimase iniţial producătorul. Cei de la Audi estimau că vor produce doar 2,200 unităţi, însă s-au produs de facto aproape 7,370 exemplare numai în caroserie coupe!
Stânga: Audi RS2 Avant. Dreapta: Audi S2 sedan.

Ei bine, succesul lui S2, mai ales în caroserie Coupe, a adus inevitabil şi un interes ceva mai mare pentru modelul standard Audi Coupe B3. Iar asta i-a făcut pe cei de la Audi să lanseze şi ceva mai multe motoare pentru el, ca să-i diversifice oferta.
Audi lansase şi un prim motor V6 de 2.8 litri în 1990, iniţial pe modelul Audi 100. Apoi a fost creată şi o versiune mai mică, de 2.6 litri V6, care dezvolta 150 CP. Ambele motoare V6 au fost adăugate în gama modelului Audi Coupe, iar aşa ajungem şi la exemplarul din Spania. Apropo, Audi Coupe s-a produs până în decembrie 1995, ajungând la o cifră de aproape 70 mii exemplare. Destul de exclusivist, încă, deci. După asta nu a existat un succesor direct, dar continuatorul moral al ideii e considerat Audi TT.

Exemplarul Audi Coupe din Spania, cu doar 2,600 km şa bord

Aşadar, maşina asta din Spania e tocmai un asemenea Audi Coupe cu motor 2.6 V6, de 150 CP, cu tracţiune faţă şi cutie manuală. Maşina e fabricată în 1995, deci ultimul an de producţie a modelului.
Maşina a fost livrată din start, în 1995, unui spaniol, acelaşi om deţinând-o pe parcursul întregii perioade de 26 de ani până astăzi! Da, anume el, dintr-o pasiune nebănuită, a decis s-o conserve şi s-o savureze cu atâta scuteală, încât te gândeşti cum a putut avea atât răbdare! Doar 2,600 km la bord în 26 de ani!
Mai mult ca atât, există toată istoria documentată a acestei maşini, iar datorită climei, ea s-a păstrat într-o condiţie absolut impecabilă. De curând, maşina a mers şi la un service oficial Audi pentru o estimare completă a stării sale şi acolo i s-a confirmat: e o adevărată bijuterie, cum nu mai există alta nici în Spania, nici probabil în întreaga Europă! Or, din cele 70 de mii de exemplare produse, câte crezi că ar fi putut ajunge să aibă azi doar 2,600 km pe bord şi o stare de maşină nouă?
Maşina e azi localizată în Barcelona şi a fost scoasă la vânzare la un preţ destul de piperat, de 35,000 euro. Problema e că 95% dintre potenţialii cumpărători o trec cu vederea, necunoscându-i istoria confuză. Iar din cei rămaşi, oarecum interesaţi, cu siguranţă se va găsi cineva care va conştientiza ce are în faţă şi o va cumpăra pentru a o pune în garajul său!
0
515
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!