După doi ani grei, în care vânzările Toyota au scăzut iniţial din cauza sabotajului american al recall-urile masive, apoi din cauza calamităţilor naturale din Japonia, producătorul japonez se declară pregătit pentru o nouă ofensivă, dorind să cucerească topul lumii auto în 2012.
Anul trecut, cel mai mare producător a devenit General Motors, cu o cifră de vânzări de 9.03 milioane de unităţi. Pe locul doi, pentru prima dată în istorie, a urcat grupul Volkswagen, cu 8.16 milioane de unităţi. Germanii au contestat, însă, poziţia de lider a celor de la General Motors, declarând că americanii şi-ar fi atribuit la cifra totală de vânzări, contrar uzanţelor generale, şi rezultatele unei subdiviziuni chineze, în care nu deţin pachet majoritar.
Toyota a reuşit să ocupe poziţia 3 în 2011, cu 7.95 milioane de unităţi comercializate. În 2012, odată cu recuperarea după calamităţile naturale din Japonia şi reluarea regimului normal de producţie, Toyota vrea să înregistreze o cifră de 9.58 milioane de unităţi, în creştere cu 21% faţă de 2011. În vânzările grupului Toyota se includ rezultatele mărcilor Toyota, Lexus, Daihatsu şi Hino.
Japonezii mizează mai ales pe modele precum Camry, Corolla, dar şi pe versiunea mai compactă a lui Prius.