Piata auto din Moldova în 2012. Cine şi cât a vândut în primele două luni ale anului?
14 Martie 2012, 09:25
La sfârşitul anului 2011, guvernul ţării noastre a provocat o adevărată panică între cumpărătorii de maşini, anunţând o creştere usturătoare a acizelor la importul maşinilor. Acest fapt i-a impus, practic, pe mulţi dintre cei care planificau achiziţia unui automobil în următoarele câteva luni să-şi grăbească decizia în speranţa de a anticipa creşterea iminentă a preţurilor.

Până la urmă, din fericire, accizele nu au fost majorate în mărimea anunţată iniţial, ele fiind doar uşor indexate. Totuşi, panica de la sfârşitul anului trecut a dereglat serios piaţa automobilelor noi, făcând ca lunile noiembrie şi decembrie să conglomereze şi vânzările care ar fi avut loc, în mod normal, în ianuarie, februarie şi chiar martie.
Astfel, primele luni ale lui 2012 s-au dovedit foarte atipice şi slabe ca şi cuantum de vânzări. Unele mărci, bine poziţionate de obicei, au înregistrat vânzări cu oscilaţii enorme spre scădere. Altele au crescut, în mod paradoxal. Cele câteva mărci premium, iubite de conaţionalii noştri, au dus-o destul de bine, ca de obicei. Să vedem, deci, cum au stat lucrurile în primele două luni ale anului 2012 pe piaţa auto din Moldova.

Liderul vânzărilor, pentru primele două luni cumulate ale anului 2012, este
marca Chevrolet, care a reuşit să vândă 135 de automobile. În ianuarie, Chevrolet a vândut 45 de
automobile, în timp ce luna februarie
a adus un număr dublu de unităţi –
90 de exemplare vândute. Chevrolet reuşeşte, astfel, să detroneze
liderul anului 2011 la vânzări –
Dacia. Totuşi, după cum am
menţionat la începutul articolului,
primele două luni ale anului manifestă
o stare atipică, deci pe parcursul
anului topul celor mai bine vândute
mărci ar putea avea modificări
semnificative.
Dacia este cea de-a doua marcă în topul preferinţelor moldovenilor în primele două luni ale anului 2012, cu 98 de unităţi comercializate. Dintre acestea, 52 îi revin lunii ianurie, iar 46 – lunii februarie.
Pe cea de-a
3-a poziţie a podiumului vine
Skoda. Marca cehă a reuşit să
înregistreze un număr de 64 de
automobile vândute în Moldova în
primele două luni ale anului 2012.
Luna ianuarie a fost mult mai bună
pentru Skoda, cu 46 de unităţi vândute,
în timp ce februarie a adus vânzări de doar 18 unităţi.
Toyota, o altă marcă preferată tradiţional de moldoveni, se
clasează pe poziţia a 4-a a topului,
cu 39 de exemplare la activ. Lunile
ianuarie şi februarie au indicat rezultate aproape egale pentru
marca niponă – de 21 şi respectiv
18 unităţi.
Îşi mai aminteşte cineva de Lada? Da, odinioară ocupantă a locului 1, Lada suferă puternic în urma încetării producţiei modelului 2107, care asigura grosul vânzărilor în Moldova. În
acest moment, Lada 4x4, cunoscută de noi şi drept Niva, mai asigură un număr demn de unităţi vândute. În primele două luni ale anului 2012, Lada a comercializat în Moldova doar 30
automobile, atât cât comercializa odată în 2 săptămâni. În ianuarie, marca rusă a înregistrat vânzări de 21 de unităţi, însă luna februarie a adus doar 9 cumpărători pentru Lada.
După topul primelor 5 mărci bugetare, vine şi prima marcă premium – Mercedes-Benz, cu 28 de unităţi vândute în primele două luni ale anului.
Marca germană a atras 17 cumpărători în luna ianuarie şi alţi 11 în februarie. Judecând după rezultatele înregistrate după premiera noului M-Class în Moldova, însă, putem intui că luna martie va deschide o perioadă de vânzări record pentru Mercedes-Benz în ţara noastră.
Hyundai este marca poziţionată
pe locul 7 în primele două luni
în Moldova, cu 24 de automobile comercializate.

Din acestea,
17 unităţi revin
lunii ianuarie şi
alte 7 – lunii
februarie.
Nissan vine pe cea de-a
8-a poziţie a clasamentului,
cu 23 de unităţi vândute.
Ca şi în ultimul an,
vânzările lui Nissan în
Moldova sunt propulsate de
SUV-urile compacte
Qashqai şi Juke. De altfel,
ca şi în întreaga Europă.
Nissan a vândut 14 unităţi
în ianuarie şi 9 unităţi
în februarie.
La diferenţă de un singur automobil urmează în top Mitsubishi, cu 22 de automobile comercializate. Ca şi în cazul Toyota, vânzările Mitsubishi au fost aproape egale în cele două luni ale lui 2012 - cu 12 unităţi pentru ianuarie şi 10 pentru februarie.
Topul primelor 10 poziţii este încheiat de BMW, care a înregistrat vânzări de 21 de unităţi. În cazul celor de la BMW, 8 unităţi revin lunii ianuarie, în timp ce vânzările pentru februarie au crescut la 13 unităţi. Totuşi, în doar câteva zile în Moldova va debuta noua Serie 3, care va impulsiona puternic vânzările mărcii bavareze în ţara noastră.

Câte 21 de unităţi vândute au mai înregistrat şi Renault, şi Land Rover.
Cifrele celor de la Land Rover sunt
identice cu cele ale BMW-ului, cu 8 unităţi pentru ianuarie şi 13 pentru februarie. Renault a vândut mult mai bine în ianuarie – 15 unităţi – în timp ce februarie a însemnat 6 automobile vândute.

Volkswagen a devansat Kia pentru primele două luni ale anului, înregis-
trând 19 exemplare vândute, faţă de cele 17 ale concurentului coreean.
Chiar dacă situaţia pieţii auto moldo-
veneşti la început de an 2012 e destul
de atipică, per total aceasta a crescut
în raport cu perioada similară a anului
2011. În ianuarie 2012 s-au vândut în
total 354 automobile, ceea ce
constituie o creştere cu 7.6% faţă de
luna ianuarie 2011, când au fost
comercializate 329 unităţi. Luna feb-
ruarie a fortificat linia creşterii, cu 306
automobile vândute, faţă de 262
automobile în februarie 2011, în
creştere cu 16.8%. În total, în primele








două luni ale anului 2012, au fost comercializate 660 de automobile.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
3
4,493
COMENTARII (8)
G e o
Floreşti, Moldova
la 14 Martie 2012 - 16:09
Se vind vad ca maisnile bine,insemana ca si bani sunt da? Banii sunt dar nu in buzunarele noastre. Criza exista doar la noi...dar la unele persoane nu cred sa se simte acesta criza si economica si politica.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 14 Martie 2012 - 16:11
Chevroletul din prima poza seamana fosrte tare cu Mitsubishi Lancer X
0
0
vlad
Chişinău
la 14 Martie 2012 - 16:45
moldovenii investesc in masini
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Martie 2012 - 18:11
vlad: ca prostii :))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Martie 2012 - 18:11
Ar trebui de investit in imobil sau cel mai bine in aur...
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 14 Martie 2012 - 20:22
va spun ca cine are bani nu stie ce sa faca cu ei.....
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 15 Martie 2012 - 03:43
Ii respect pe ceu care-si cumpara masini noi si nu jeg-uri din Germania mai ales in cazul in care au preturi asemanatoare. Cum dracu' sa dai 15 000 de euro pe nu stiu ce Mercedes in care s-au besit toti nemtii pe cand de banii aia isi poata lua una noua din Moldova? Pe langa asta, parcul rutier va fi mai intinerit, parcurile auto vaor mai vinde ceva si masinile noi polueaza mai putin.

Asa vad eu lucrurile ...
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 17 Martie 2012 - 21:53
Mi-a placut mult acest articol si sper ca si in continuare PiataAuto.md o sa ne prezinte statistica automobilelor noi vandute, tot asa, cu o periodicitate de 2 luni. :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!